Jakie cechy powinien mieć dobry opis produktu?

Posted by

Mówi się, że kupujemy wzrokiem. Nie do końca jest to prawdą. Owszem, dobre fotografie produktów znacznie ułatwiają decyzję o złożeniu zamówienia, jednak to nie one ostatecznie przekonują klientów. Prawdziwa siła drzemie w treści, która uzupełnia zdjęcie prezentowanego przedmiotu. Jakie cechy powinien mieć dobry opis produktu, by spełniał swoje zadanie?

Zdjęcie produktu, które uwydatnia wszystkie jego zalety, jest pierwszym krokiem na drodze sprzedaży. By jednak doszło do finalizacji transakcji, będącej celem każdego sklepu internetowego, potrzeba czegoś więcej – dobrego opisu produktu. Klienci zainteresowani zakupem jakiegoś przedmiotu, zwykle chcą też zapoznać się z jego specyfikacją, by mieć pewność, że spełni ich wymagania. Dopiero ten opis zadecyduje o tym, czy klient wyjdzie ze sklepu, czy doda przedmiot do koszyka.

Dobry opis produktu – oryginalność, prostota i precyzja

Jednym z najczęściej popełnianych błędów przez osoby przygotowujące opisy, jest przekopiowywanie treści ze strony producenta. Dlaczego nie jest to dobry pomysł? Po pierwsze Google nie lubi witryn z powtarzająca się treścią i odrzuca te, które uzna za duplikaty. Po drugie, opisy od producentów zwykle są „suchą” charakterystyką, pisaną w żargonie zrozumiałym tylko dla osób znających daną branżę.

Dobry opis produktu powinien być napisany prostym językiem zrozumiałym dla każdego, kto odwiedza sklep. Pamiętaj, że internauci różnią się wiedzą, znajomością branży i wykształceniem. Staraj się więc wyjaśniać niezrozumiałe parametry, a także przedstawiać wynikające z nich korzyści. To kolejna cecha, jaką powinny mieć opisy produktów. Klientów interesuje przede wszystkim to, co zyskają dzięki danej rzeczy. Nie wystarczy napisać, że ekspres do kawy ma funkcję automatycznego wyłączania po określonym czasie. Należy dodać do treści wynikającą z tej funkcji korzyść (np. zaoszczędzenie prądu).

Wyolbrzymianie zalet produktu także nie jest dobrym pomysłem. Żaden przedmiot nie jest najpiękniejszy i najcudowniejszy. Takie przymiotniki nie są przekonujące i z pewnością nie świadczą o profesjonalizmie. Warto za to stosować określenia, które precyzyjnie opiszą zalety produktu. Zdecydowanie lepiej zabrzmi sformułowanie „lekkie buty stworzone z myślą o bieganiu” niż „dobre buty do biegania”.

Przejrzystość

Istotne jest również formatowanie tekstu. Wszystkie badania pokazują, że ludzie nie czytają całej treści, a jedynie wyszukują w niej najważniejsze dla siebie informacje. Jest kilka zasad, których warto się trzymać:

  • Dziel tekst na akapity – ułatwiają czytanie tekstu.
  • Stosuj tytuły i śródtytuły – pozwalają szybciej zorientować się w treści.
  • Uwypuklaj najistotniejsze cechy produktu – pogrubienia i podkreślenia przyciągają uwagę czytelnika.
  • Stosuj listy wypunktowane — ułatwią szybkie zapoznanie się z najważniejszymi cechami produktu.

Istotna jest także czcionka, którą tekst będzie napisany. Zawsze wybieraj proste czcionki, które nie męczą wzroku. Nikt nie będzie wysilał się nad tekstem, którego nie będzie w stanie nawet odszyfrować.

Unique Selling Proposition

Słyszałeś kiedyś o USP? Ten skrót pochodzi od Unique Selling Proposition. W dosłownym tłumaczeniu jest to Unikalna Propozycja Sprzedaży. Chodzi o specyficzną cechę, która wyróżnia sprzedawany produkt na tle konkurencji. Tą cechą może być tak naprawdę wszystko – unikalny design, zastosowanie nowatorskich rozwiązań technologicznych, a nawet fakt, że używa go popularna gwiazda filmowa czy muzyczna.

Dobry opis produktu może być kluczem do sukcesu sklepu internetowego. Wiele firm zbyt dużo uwagi poświęca oprawie graficznej strony, a zupełnie zapomina o treści, która znacząco wpływa na decyzje zakupowe klientów. Warto poświęcić czas na przygotowanie porządnych opisów produktów. Dostarczenie informacji o oferowanym produkcie oraz przedstawienie korzyści, jakie wynikają z zakupu, zdziałają więcej niż nowoczesna szata graficzna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *