Jakie usługi świadczy agencja copywriterska?

Nie będzie żadnym zaskoczeniem stwierdzenie, że dzisiaj reklama, marketing i sprzedaż przeniosły się niemal całkowicie do sieci. Rośnie liczba osób, które ograniczają lub całkowicie rezygnują z oglądania telewizji. Zakurzony eksponat stoi smętnie w pokoju i tylko niepotrzebnie zajmuje miejsce. Nic więc dziwnego, że copywriterzy nie narzekają na brak zleceń, bo nic tak nie podnosi atrakcyjności firmy, jak skuteczna reklama w Internecie.

Czym zajmuje się agencja copywriterska?


Ta interesująco brzmiąca nazwa to nic innego jak „stowarzyszenie ludzi dobrych w operowaniu słowem”, fachowo zwanych copywriterami. Zapotrzebowanie na usługi agencji copywriterskich rosło wraz z rozwojem marketingu sieciowego. Doskonałym przykładem ilustrującym potrzebę ich istnienia jest sytuacja, gdy nowo powstały sklep chce przebić się w gąszczu już istniejących gigantów na rynku. Kluczem do tego jest dobre wypozycjonowanie strony, skuteczna reklama oraz profesjonalna oprawa słowna witryny internetowej.

Agencje copywriterskie zajmują się m.in. opisywaniem produktów, tworzeniem tekstów SEO oraz zapleczowych, tłumaczeniami, wymyślaniem haseł i sloganów reklamowych, pisaniem artykułów na blogi, redakcją i korektą tekstów.

Poniżej charakterystyka niektórych usług.


Opisy produktów


Są to opisy, które znajdują się na stronie każdego sklepu internetowego. Zawierają informacje o produkcie i są pisane perswazyjnym językiem, mającym zachęcić klienta do zakupu. Dobry opis musi być unikatowy – nie wchodzi w grę żadne kopiowanie ze strony producenta. Korzyści z rzetelnego opisu to większa liczba klientów, wyższa pozycja sklepu w wyszukiwarce Google, wzrost zaufania odbiorców, czego oczywistym skutkiem są większe zyski dla firmy.


Teksty SEO i zapleczowe


Artykuły SEO tworzone są z myślą o pozycjonowaniu stron i głównie pod wymogi wyszukiwarki, jednak powinny posiadać także wartość merytoryczną. Nie są to teksty wysokiej jakości i chodzi w nich głównie o to, aby dobrze rozmieścić słowa kluczowe oraz otoczyć je słowami – najlepiej powiązanymi z opisywanym tematem. Artykuły na zaplecze to nieco niższy poziom niż teksty SEO. Przyjemnie się je czyta, są proste w odbiorze, ale nie wnoszą żadnych merytorycznych nowości. Pamiętać jednak należy, że jakość każdego tekstu zależy od wymagań zleceniodawcy i wyznaczonych celów.


Teksty na blog


Najczęściej jest to blog tematyczny lub firmowy. Prowadzenie bloga firmowego wiąże się wyłącznie z samymi profitami, ponieważ uskutecznia on pozycjonowanie strony i jest to bardzo dobry sposób na nawiązanie kontaktu z klientami, np. poprzez organizowanie konkursów.


Korekta tekstów


Polega głównie na poprawie błędów interpunkcyjnych, stylistycznych, gramatycznych i językowych. Korekcie poddawane są m.in. teksty na blogi i strony internetowe, materiały reklamowe, artykuły prasowe. Nie każdy jest drugim profesorem Miodkiem, dlatego napisany tekst warto zweryfikować pod okiem specjalistów, aby treści były przekonujące i wiarygodne dla odbiorców.


Teksty reklamowe


Treści broszur i reklam, opisy na strony oraz zawierające oferty – to wszystko zalicza się do tekstów reklamowych, których rola w promowaniu produktu jest nieoceniona. Łatwo zapadające w pamięć hasło reklamowe oraz perswazyjny ton przekazu promocyjnego potrafią znacznie podnieść sprzedaż i przyciągnąć nowych klientów.

Doskonała znajomość języka polskiego, pisanie przekonujących tekstów reklamowych, tworzenie interesujących opisów na strony internetowe, wczucie się w potrzeby klienta oraz przynosząca zyski promocja to umiejętności, których opanowanie wymaga talentu i sporego doświadczenia. Agencja copywriterska jest miejscem, gdzie pracują profesjonaliści, wykonujący swój fach z pasją i zaangażowaniem. To wspaniałe miejsce, w którym rodzi się nowoczesny marketing.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *