Jak tworzyć angażujące posty na Facebooka – Poznaj konkretne wskazówki

Facebook jest doskonałym miejscem do popularyzowania produktów czy usług, które oferuje firma, a także do budowania trwałych relacji z odbiorcami. Tworzenie postów na Facebooku może przynieść wiele korzyści firmie, dlatego warto jest wiedzieć jak odpowiednio je przygotowywać. Oczywiście, nie ma jednego, sprawdzonego sposobu, jak pisać posty na Facebooka. Jednak istnieje wiele czynników, które warto uwzględnić podczas tworzenia treści.

Podpowiadamy, jak tworzyć ciekawe i angażujące posty na Facebooku, które przyciągną uwagę odbiorców oraz zachęcą ich do podjęcia określonych działań.

Sprawdź jak pisać skuteczne teksty do social media.


Fanpage na Facebooku to potężne narzędzie, które może przynieść firmie zamierzone cele biznesowe. Ważne jest jednak, aby był on odpowiednio prowadzony, ponieważ tylko wtedy może być skuteczny. 

Ciekawe posty na Facebooka przygotowane w odpowiedni sposób są pewnego rodzaju wizytówką Twojej firmy.

 

1.   Pisz zwięźle i na temat

Odbiorcy uwielbiają posty, które są krótkie i zwięzłe. Tego typu treści są znacznie lepiej przyswajalne niż długie bloki tekstu. Sformułowania, których używasz powinny być przede wszystkim trafne, pisząc posty staraj się kierować zrozumiałym i prostym językiem (dostosuj go do odbiorcy).

W obecnych czasach każdego dnia przyswajamy ogromne ilości informacji, dlatego wchodząc na stronę na Facebooku danej firmy oczekujemy od niej konkretnego i ciekawego przekazu. Uwaga użytkownika przeglądającego posty skupia się w zaledwie kilka sekund na konkretnym poście dlatego odpowiedni nagłówek czyli headline jest bardzo ważny – to on w znaczącym stopniu przyciąga uwagę naszego klienta.

Tworząc opisy na Facebooka pamiętaj o tym, co chcesz przekazać swoim odbiorcom i jaką wartość niosą twoje posty, dzięki temu stworzysz treści, które zwrócą ich uwagę.

 

2.   Zadawaj pytania – zainteresuj odbiorców

Pytania zawarte w poście to ciekawy sposób na zainteresowanie odbiorców. Zadawaj pytania odbiorcom i zachęcaj ich do dyskusji. Posty zawierające pytania angażują i sprawiają, że publikowane treści są skuteczne. Jeśli możesz pozwolić sobie na kierowanie pytań bezpośrednio do użytkownika – zrób to, pozwoli to na skrócenie dystansu między tobą a użytkownikiem i dodatkowo zwiększy zainteresowanie.

Określ przede wszystkim swoją grupę docelową i nawiąż z nią dyskusję, spraw aby odbiorca poczuł, że jego odpowiedzi i zaangażowanie jest dla ciebie ważne.  Algorytm Facebooka może uznać twoją treść za wartościową jeśli post będzie udostępniany prze inne osoby (poszerzasz zasięgi), zdobędziesz reakcje w postaci polubień a najważniejsze jeśli odbiorcy spędzą dużo czasu nad twoim postem.

 

 

 

 

 

3.   Twórz posty, które rozwiązują jakieś problemy

Twoi odbiorcy oczekują od Ciebie nie tylko postów, które zawierają jakieś ciekawostki lub treści humorystyczne, ale także tych które rozwiązują realne problemy. Dzięki temu Twój fanpage będzie dla nich wartościowy i będą wracać do niego w każdej chwili.

Podczas pisania postów odnieś się do wspomnianych problemów użytkownika i znajdź jego rozwiązanie, odnieś się do emocji i jego potrzeb. Pamiętaj, żeby nie skupiać się tylko na sprzedaży swojego produktu ale też nawiązać relację z odbiorcą. Wcześniej zadawane pytania mogą posłużyć ci do uzyskania informacji czego użytkownicy szukają, słuchaj ich i rozwiązuj problemy.

 

 

 

 

 

4.   Dobierz odpowiednią grafikę – kolory, rozdzielczość

Odbiorcy zatrzymują się przy postach, które zawierają coś, co przykuwa ich uwagę. Dlatego do każdego postu warto jest załączyć odpowiednią grafikę. Należy pamiętać o tym, by była ona wysokiej jakości.

Najlepsza grafika dodawana do postów na Facebooka powinna mieć 1200 x 1200. Natomiast jeżeli chodzi o zdjęcia w tle, zależy to przede wszystkim od urządzenia na którym wyświetlamy dany obraz. Grafika inaczej będzie wyglądać na urządzeniach mobilnych a inaczej na komputerach.

Facebook zaleca dodawanie grafik:

  • w formie kwadratu 1200 x 1200
  • prostokątne posty pionowe w rozdzielczości 640 x 960 px
  • lub prostokątne posty poziome o rozdzielczości 1200 x 800 px.

Dobierając grafiki do postów zwróć przede wszystkim uwagę na kolory jakie stosujesz, powinny być dopasowane do identyfikacji wizualnej twojej marki. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się infografiki to łatwy sposób na wizualne przedstawienie informacji bez konieczności używania wielu słów.

Aby przygotować odpowiednie posty na Facebooku z interesującą grafiką możesz skorzystać z różnego rodzaju aplikacji, najpopularniejszą z nich jest:

Canva, łatwy w obsłudze program do tworzenia grafiki, można przygotować w nim również prezentację. W aplikacji można znaleźć wiele darmowych grafik, posiada funkcje dodawania fontów oraz tekstów można ją później ściągnąć lub udostępnić na portalach społecznościowych.

 

 

 

 

 

5.   Twórz różnorodne posty na Facebooka

Przygotowując posty na Facebooka warto zadbać o ich różnorodność, by nie popaść w monotonię, która z czasem przestanie interesować odbiorców. Różnicuj treść oraz formę postów, aby angażować odbiorców i zachęcić ich do podjęcia określonych działań.

Posty w których pojawia się grafika i są różnorodne stają się atrakcyjniejsze dla naszych klientów, pamiętaj jednak aby zachować spójność. Najważniejszą rzeczą jest Content.

Możesz tworzyć różnego rodzaju konkursy, które zachęcą odbiorców do interakcji i pozwolą ich zaangażować.

 

 

 

 

 

Jeśli masz wiedzę specjalistyczną z danej dziedziny – podziel się nią. W oczach odbiorców będziesz mógł kreować się jako ekspert. Pomyśl, jakie aktualności z twojej branży i ciekawostki mogłyby zainteresować twojego odbiorcę i podziel się nimi na swojej stronie. 

 

 

 

Stosowanie powyższych zasad sprawi, że posty na fanpage’u Twojej firmy zyskają szerokie grono odbiorców, co z kolei przełoży się na większe zyski.

 

Skąd brać posty na Facebooka – pomysły


Brak pomysłów na posty to bardzo częsty problem, z którym zmagają się osoby prowadzące profile w mediach społecznościowych. A jak wiadomo bez odpowiedniej strategii oraz pomysłów ciężko jest osiągnąć zamierzone cele biznesowe.

Istnieje jednak kilka ciekawych sposobów, które ułatwią tworzenie postów na Facebooku.

 

1.   Fanpage konkurencji

Jednym z miejsc, w którym możesz znaleźć pomysły na tworzenie postów na Facebooku jest fanpage konkurencji. Oczywiście, nie chodzi tutaj o kopiowanie treści, które umieszczają inne firmy. Mówimy tutaj wyłącznie o zainspirowaniu się.

Konkurencja może mieć pomysły na ciekawe posty. Przeglądanie ich może nasunąć Ci pomysły na Twoje własne, dlatego warto jest obserwować działania innych firm.

 

 

 

2.   Kalendarz świąt

Obecnie jest mnóstwo świąt, o których duża część społeczeństwa nie ma pojęcia. Tak naprawdę praktycznie każdego dnia można znaleźć okazję do świętowania, dlatego warto jest wykorzystać to podczas przygotowywania postów na Facebooka.

Nietypowe święta mogą zainteresować Twoich odbiorców oraz zachęcić ich do interakcji. Jeśli prowadzisz księgarnię, możesz skorzystać ze Światowego Dnia Książki  jeśli natomiast prowadzisz Kwiaciarnię, możesz wykorzystać do stworzenia postu Dzień Florysty.

Kalendarz nietypowych świąt dostępny jest z łatwością w sieci, na bieżąco możesz sprawdzać w jakie dni przypadają dane święta.

 

 

 

3.   Działalność firmy

Kolejnym z pomysłów na posty jest sama działalność firmy. W postach można pokazać pracowników czy ich codzienne obowiązki. Warto jest informować odbiorców na bieżąco z tym co dzieje się w firmie. Warto jest również dodawać posty z działalności firmy „od kuchni” możesz pokazać to w jaki sposób pracujesz, co tak naprawdę jest dla ciebie ważne i jakimi wartościami się kierujesz.

 

 

4.   Życie codzienne

Inspiracje na posty może przynieść wszystko to, co nas otacza. Aktualne wydarzenia czy istniejące problemy społeczne to doskonały sposób na przyciągnięcie uwagi odbiorców.

Opis na Facebooka to bardzo ważny element strategii marketingowej firmy, dlatego nie należy o nim zapominać. Odpowiednio przygotowane posty przyniosą zamierzone rezultaty i będą mieć duży wpływ na dalsze funkcjonowanie przedsiębiorstwa.

Wykorzystując powyższe sposoby na tworzenie skutecznych postów możesz mieć pewność, że zyskasz duże grono odbiorców, którzy z chęcią będą śledzić Twoje działania w mediach społecznościowych.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *