Meta Tagi – klucz do sukcesu strony internetowej?

Jeżeli masz własną stronę internetową, na pewno orientujesz się w jej kodzie źródłowym chociaż w niewielkim stopniu. Wiesz, że składa się z sekcji HEAD i BODY, w których umieszczane są informacje czytelne tylko dla przeglądarek internetowych oraz te, które są wyświetlane użytkownikom. Sekcja HEAD to przede wszystkim meta tagi, które opisują stronę. Jednak, czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, do czego służą? Czy tworząc witrynę internetową warto poświęcać uwagę meta znacznikom?

Czym są meta tagi?


Meta tagi opisują zawartość strony, do której się odnoszą. Znajdują się w sekcji HEAD, a więc są niewidoczne dla zwykłego użytkownika sieci. Za to wyszukiwarki widzą je doskonale. Znaczniki są istotnym elementem optymalizacji strony internetowej – ułatwiają m.in. zdefiniowanie tytułu strony i jej opisu. Mimo że część z nich nie ma już wpływu na pozycjonowanie strony (jak tag keywords), warto zadbać o prawidłowe opisanie znaczników. Meta tagi są przydatne z punktu widzenia marketingowego i mogą przełożyć się na ilość wejść na stronę internetową.


Najważniejsze meta znaczniki


  • Tytuł strony, czyli znacznik <title></title>. Odpowiada za wyświetlanie tytułu strony. Jest istotny dla lepszego pozycjonowania witryny w wyszukiwarkach. Skonstruowany we właściwy sposób może pozytywnie wpłynąć na pozycję strony w rankingu wyszukiwań. Tytuł powinien mieścić się w maksymalnie 60 znakach. Dokładnie tyle jest w stanie wyświetlić Google.
  • Opis strony, w meta tagach do odnalezienia pod nazwą description. Jego konstrukcja wygląda następująco:

            <meta name = “description” content = “opis strony”>

Description to ta treść, która wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania pod tytułem witryny. Nie ma wpływu na pozycjonowanie, ale potrafi zachęcić internautów do odwiedzenia strony. Jego długość nie powinna przekraczać 155 znaków. Jeśli opis jest dłuższy, Google urywa treść. Tworząc opis strony musisz pamiętać, by nie zdradzić w nim całej zawartości, a jedynie zachęcić do jej odwiedzenia. Spraw, by internauta chciał dowiedzieć się więcej.

  • Słowa kluczowe – keywords o postaci:

 <meta name= “keywords” content = “lista słów kluczowych”>

Kiedyś uważany za jeden z najważniejszych znaczników ułatwiający wyszukiwarkom odnalezienie strony właśnie po słowach kluczowych. Dziś już wiadomo, że nie ma takiego znaczenia. Roboty Google pomijają go, a w ślad za tą wyszukiwarką poszły też inne. Nie musisz przywiązywać do niego zbytniej uwagi, jednak warto poświęcić chwilę i dodać słowa, które opisują zawartość witryny. Pamiętaj też, że dodane frazy muszą być zgodne z treścią strony. W innym przypadku, roboty indeksujące mogą uznać stronę za spam i odrzucić z indeksowania.

  • Indeksowanie i udostępnianie strony, czyli meta robots. Jeżeli nie ma go w źródle strony, oznacza to, że jest ona automatycznie indeksowana przez wyszukiwarki. By zablokować tę opcję, wystarczy dopisać w sekcji HEAD wiersz:

 <meta name=”robots” content=”noindex”>

  • Weryfikacja strony – tag verify. Jest konieczny tylko w przypadku witryn, które mają zostać dodane do Google Search Console – platformy dla administratorów stron internetowych. Tag verify prezentuje się następująco:

<meta name=”verify-v1” content =”numer użytkownika”>

Mimo że meta znaczniki nie mają wielkiego wpływu na pozycjonowanie strony, potrafią wiele zdziałać jako narzędzie marketingowe. Dobry opis strony i przyciągający uwagę tytuł przełożą się na współczynnik klikalności, a to pierwszy krok na drodze do sukcesu w sieci.

Zamów gotowe tagi dla siebie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *