Copywriting – sposób na zwiększenie sprzedaży?

Wielu posiadaczy sklepów internetowych bagatelizuje znaczenie jakie ma copywriting w rozwoju swojej firmy. A to wielki błąd, który może słono kosztować. Jak copywriting wpływa na podniesienie sprzedaży? Jak można zachęcić klientów do kupienia większe ilości rzeczy? Jak sprawić, by klienci do nas wracali i bacznie obserwowali stronę internetową naszego sklepu? Wystarczy zatrudnić dobrą agencję copywriterską.

Copywriting – niedoceniany przez sklepy internetowe


Wyobraźmy sobie taką sytuację: szukamy komputera do pracy. I zaczynamy przekopywać się przez niezliczoną ilość stron oraz forów – każdy radzi coś innego. W końcu typujemy nasz wymarzony komputer i zaczynamy zaczytywać się w opisach. Z zaskoczeniem zauważamy, że na wszystkich stronach sklepów on-line, opisy są identyczne. A my chcemy wiedzieć więcej, więcej i jeszcze więcej. Ostatecznie okazuje się, że o szczegółach doczytujemy na forach i blogach eksperckich. Skąd bierze się to duże niedopatrzenie ze strony sklepów internetowych?


Większość sklepów on-line bierze opisy od producentów, hurtowników i dystrybutorów. Skutkuje to tym, że takie same treści pojawiają się na wielu stronach jednocześnie. Niewiele osób zdaje sobie też sprawę z tego, że dobrze wykonany copywriting dla sklepu internetowego to podstawa jego funkcjonowania.


Dobry copywriting dostarcza najważniejszych informacji dla klienta


Jeśli szukamy wiadomości na temat jakiegoś kosmetyku, to chcemy wiedzieć, jakie cuda nam uczyni. Chcemy więc poznać właściwości każdego składniku. Jest to również ważne ze zdrowotnego punktu widzenia. Czasami niektóre składniki mogą powodować alergie. Dobry opis to taki, który dostarcza komplet informacji, by klient wiedział, z czym właściwie ma do czynienia. Jest to kwestia zwykłej uczciwości względem osób, które robią u nas zakupy. Jeśli chcemy, by klienci nam ufali, nie możemy pomijać żadnej informacji. Takie podejście sprawi, że zyskamy stałych odbiorców naszych usług i produktów.


Copywriting wpływa także na pozycjonowanie


O zaletach pozycjonowania nie trzeba nikomu wspominać. Unikatowe opisy dają szanse na to, by można było tworzyć tekst pod kątem wybranych słów kluczowych, co pozwala uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. To z kolei przekłada się na naszą widoczność w sieci. Nie od dziś wiadomo, że klienci najczęściej korzystają ze sklepów internetowych, które pokazują się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Opisy produktów powinny być odpowiednio przygotowane pod kątem SEO, ale nie można zapominać o ich marketingowym znaczeniu. Muszą być pisane językiem korzyści i w delikatny sposób zachęcać klienta do sięgnięcia po dany produkt lub usługę.


Nie samymi opisami żyje sklep internetowy


Choć opisy produktu są treściami, które najczęściej czytuje klient, to nie można zapomnieć również o innych rodzajach tekstów, które mogą oscylować wokół produktów. Jakich na przykład? Warto zwrócić uwagę chociażby na blog. Jest to miejsce, które umożliwia prowadzenia skutecznego pozycjonowania, a dodatkowo takie, które pozwoli nawiązać z klientem nić porozumienia. Tu znajdzie porady, wskazówki, nowe pomysły na zastosowanie danego produktu. Tu również możemy tworzyć sieć produktów powiązanych – jeśli klientka zdecydowała się kupić szampon do włosów, to zasugerujmy jej również kupno odżywki. W ten sposób w kliencie można wzbudzić potrzebę, a co za tym idzie chęć dokonania zakupu. Blog to również idealne miejsce na to, by mówić o dostępnych nowościach, ale również, by promować własną markę i prezentować własne osiągnięcia. Blog to również miejsce, gdzie klienci sami mogą się wypowiadać i sugerować swoje potrzeby. Taka bliska relacja zaczyna się jednak od dobrze napisanych treści.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *