Poznaj nowe standardy opisów w Allegro

Allegro – jak każdy rozwijający się serwis – dba o jakość oferowanych usług i stara się na bieżąco usprawniać działanie serwisu. Nie jest więc rzeczą dziwną, że co jakiś czas pojawiają się pewne ulepszenia i nowe przepisy. Tym razem jednak nie są to pojedyncze zmiany w regulaminie. Allegro na nowo go definiuje. Nowe zasady zaczęły obowiązywać w kwietniu 2017 roku i są wprowadzane etapami, a ich koniec jest zaplanowany na czerwiec 2018 roku. Jakie zmiany wprowadza Allegro?

Źródło: Allegro.pl

Nowe zasady stosowania zdjęć


Allegro wprowadza nowe standardy zdjęć i miniaturek produktów. Od tej pory wszystkie przedmioty aukcji muszą być fotografowane na jednolitym i białym tle. Jedynym wyjątkiem jest przedstawienie produktu w kontekście jego użycia, ale dotyczy to tylko niektórych kategorii. Poza tym, oferta może dotyczyć tylko jednego produktu. Oznacza to, że nie można stworzyć jednej aukcji z wieloma wariantami kolorystycznymi danego przedmiotu – każdy z nich musi mieć swoją oddzielną aukcję. Ta zasada nie dotyczy tylko zestawów składających się z wielu produktów.

Z fotografii muszą zniknąć także logotypy i znaki wodne. Wyjątkiem jest tylko Strefa Marek zezwalająca na logotypy. Nie mogą pojawiać się na nich też inne informacje i treści. Poza tym portal zwiększa również rozdzielczość miniaturek aż do 2560×2560 pikseli. Można je będzie zmieniać przez cały czas trwania akcji.

Czym Allegro motywuje te zmiany? Według serwisu głównym zadaniem zdjęcia jest jak najdokładniejsze zaprezentowanie produktu. Poza tym, produkty na białym tle lepiej prezentują się w wynikach wyszukiwania i co najważniejsze – dobre zdjęcie może zwiększyć szansę na sprzedaż nawet o 12%.

nowe standardy opisów allegro
Źródło: Allegro.pl

Nowe standardy opisów


Zmiany dotyczą nie tylko zdjęć, lecz także opisów sprzedawanych produktów. Od teraz wygląd i układ aukcji jest ujednolicony. Allegrowicze nie będą już korzystać z szablonów HTML, a z edytora opisów. Co zaś się tyczy samego przedstawienia informacji o produkcie, opisy muszą być bardziej szczegółowe. By ułatwić to zadanie sprzedającym, serwis wprowadził sekcje, w których można umieścić wszystkie niezbędne detale:

  • Dostawa
  • Gwarancja
  • Reklamacje
  • Zwroty
  • O sprzedającym

Według badań przeprowadzonych przez Allegro 35% użytkowników portalu chciałoby więcej szczegółów i istotnych informacji na temat oferty. Między innymi stąd wziął się pomysł na stworzenie zakładek, dzięki którym łatwiej będzie odnaleźć to, co najważniejsze.

nowe standardy opisów allegro
Źródło: Allegro.pl

Nowe przepisy ułatwiają sprzedającym zarządzanie ofertami. Od teraz można je opisać w Moim Allegro i po prostu użyć przy grupowym wystawianiu ofert. Sprzedający nie będą już musieli edytować pojedynczych aukcji, by zmienić informacje.

Istotne zmiany w komentarzach


Znikają neutralne komentarze. O teraz można wystawić tylko ocenę pozytywną i negatywną. Zgodnie z zasadą, że to klient ocenia profesjonalnego sprzedawcę, ta opcja będzie dostępna jedynie dla kupujących. W związku z tym, że transakcje między osobami prywatnymi stanowią zdecydowaną mniejszość w porównaniu z oficjalnymi sprzedawcami (stanowiącymi 85% użytkowników) twórcy serwisu uznali, że wzajemne oceny straciły na znaczeniu.

Poza tym komentarze będą znikać po 12 miesiącach od wystawienia. Jest to dobra wiadomość dla sprzedających, którzy pracują nad poprawą wizerunku, a w przeszłości zdarzyły im się potknięcia. Transakcje będzie można ocenić w ciągu 90 dni od jej finalizacji.


Inne zmiany w serwisie


Allegro dba o bezpieczeństwo transakcji powadzonych za jego pośrednictwem, dlatego idąc za przykładem innych dużych portali, przechodzi na protokół https. Zapewnia on większe bezpieczeństwo przesyłu danych niż http. Oznacza to jednak, że nie będzie można umieszczać w ofertach linków i zdjęć z innych serwisów.

Pojawiła się także opcja „Kurier wieczór”, dzięki której sprzedawcy mogą zaproponować kupującym dostawę w godzinach 17.00 – 22.00. Ta możliwość została stworzona we współpracy z firmą DHL po tym, gdy badania Allegro wykazały, że 70% użytkowników wolałoby otrzymywać paczki wieczorem, gdy na pewno są w domu.

Rewolucja w Allegro wywołała burzę w sieci. Pojawiło się mnóstwo obaw, szczególnie ze strony sprzedawców, którzy martwią się, że nie zdążą wprowadzić wszystkich zmian na czas. Prowadzenie firmy to praca przez całą dobę, a dodatkowe obowiązki tylko ją utrudniają. Dlatego warto skorzystać z usług profesjonalnych agencji copywriterskich, które szybko i sprawnie przygotują opisy zgodne z nowymi zasadami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *